Диети

12/10/2011

Газираните напитки

Още статии от »
Автор: vihi
ГАЗИРАНИТЕ НАПИТКИ

Американски учени доказаха, че основната причина за епидемията на затлъстяването, нападнала САЩ в последните десетилетия, се дължи на повишения ръст продадени сладки газирани напитки.

Около една трета от всички въглехидрати в диетата на средностатистическия американец се падат на различни заместители на захарта, половината от които потребителят получава от газираните напитки, отбелязват учените. В същото време всяка допълнителна бутилка сладка газирана напитка на ден може да доведе до напълняване с 6.8 кг за година.
Изследването, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, е проведено с подкрепата на American Heart Association (Американска кардиологична асоциация). Според координатора на изследователския проект Франк Ху, изводите се основават върху подробния обзор на данните от 30 научни труда, посветени на проблемите на храненето в САЩ, издадени през последните 40 години.
“Опитахме се да разгледаме случващото се в цялост, без да се доверяваме на отделни изследвания” – отбелязва Франк Ху, добавяйки, че получената картина потвърждава уместността на предприеманите в последно време усилия за ограничаване на рекламата и разпространението на сладки газирани напитки в САЩ.
Основният подсладител, включен в състава на повечето безалкохолни, е царевичният сироп, който съдържа прекалено голямо количество фруктоза. За разлика от глюкозата, този монозахарид не е в състояние да стимулира организма да произвежда инсулин, който участва в метаболизма на въглехидратите и , освен това, подтиска производството на лептин, отговорен за чувството на насита.

Веднага след публикуването на новото изследване Американската асоциация на производителите на напитки побърза да упрекне авторите му в недобросъвестност и преднамереност. Далече не всички учени стигат до извода, че епидемията на затлъстяването е обвързана с популярността на безалкохолните напитки и има редица научни работи, опровергаващи това предположение, които са игнорирани от авторите на последния анализ, твърдят от асоциацията.


VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0 (from 0 votes)


CxoDHu cTaTuu:



За автора

vihi





 
 

 
Таблица за здравословно хранене

Таблица за постигане на здравословно хранене

Как да усъвършенстваме храненето си максимално, доближавайки се до перфектния баланс между хранителните фактори и количес...
by vihi
0

 
 
Спагети с шам-фъстък

Спагети с шам-фъстък

Нишестено ястие от спагети с шам-фъстък.Продукти за 4 порции: 1/4 кг спагети от пълнозърнесто брашно Морска сол 1 голяма стиска...
by vihi
0

 
 
Стимулантите рушат здравето

Стимулантите неусетно рушат здравето

Стимулантите са толкова коварни в своето действие, че неосведомените техни почитатели дълбоко се впечатляват, когато в дад...
by vihi
0

 

 
Супа от целина

Супа от целина

Нишестено ястие от супа от целина               Продукти за 4-5 порции: 1 глава лук 2 глави целина (около 700 грама) 4 ...
by vihi
0

 
 
Комедони

Как да премахнем Черните точки (Комедони)

Лесни и ефикасни процедури с които можете да се освободите от комедоните сами.         Те почти винаги са показател з...
by vihi
0

 




0 Коментари


Публикувайте първия коментар!


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>